Kaj vse FURS dobi iz davčnega potrjevanja računov?

Kaj vse FURS dobi iz davčnega potrjevanja računov?

Davčne blagajne so se začele uporabljati v letu 2016. Po prvotnem razburjenju podjetnikov, smo se počasi navadili na njih. Vendar, ali ste vedeli da FURS poleg podatkov, ki se nanašajo na gotovinsko transakcijo, dobijo tudi razne druge podatke, ki so pomembni za davčno poslovanje? Tako se dogaja, da je marsikateri podjetnik v davčnem prekršku, pa se sploh ne zaveda da je tako.

In za kaj gre?

Poleg vseh ostalih podatkov, pri davčnem potrjevanju računov pošiljamo na FURS tudi podatke o davčni številki blagajnika in uro izdaje računa. Na videz nič posebnega. Ampak ravno na podlagi teh podatkov FURS lahko nadzira delo na črno.

Najbolj so na udaru podjetja brez zaposlenih, ki imajo spletne trgovine. Kot vemo, v večini primerov je potrebno nakupe na spletni trgovini davčno potrjevati. Tako smo že imeli primer, ko je takšno podjetje obiskala davčna inšpekcija. Namreč račune je izstavljal lastnik podjetja, ki pa ni bil zaposlen v podjetju. Na davčni strežnik pa so romali poleg podatkov o računih tudi podatki o davčni številki lastnika. Tako je davčna inšpekcija imela lahko delo. Rezultat je bil, da se je moral lastnik zaposliti v lastnem podjetju in obračunati prispevke za leto nazaj.

Vendar ni potrebno da gre za podjetje brez zaposlenih. Tudi v podjetju, ki ima zaposlene, si lahko zakomplicirate življenje. Vzemimo primer, ko podjetje ima trgovino in zaposleni v dopoldanski izmeni normalno dela in davčno potrjuje račune. Na koncu izmene pa ne zaključi blagajne in na njegovo uporabniško ime in geslo nadaljuje zaposleni druge izmene, ki pa ni nujno zaposlen v podjetju (lahko je študent). In v takem primeru davčna uprava upravičeno lahko vpraša o delovnem času zaposlenega in nadurah. Namreč po njihovih podatkih on dela dve izmeni.

Rekli boste, da je to nemogoče. Pa je. In dogaja se kar pogosto.

V zgornjem primeru je to napaka zaposlenega, ki je še tako dober program za podporo poslovanja ne more popraviti. Povzroči pa resne probleme podjetju.

Na kratko. Če nimate zaposlenih, obvezno sklenite ustrezne pogodbe z uporabniki davčnih blagajn. Ne glede na to, ali gre za poslovodske pogodbe, pogodbe o prokuri ali pa delovršne pogodbe, obvezno v pogodbe vnesite odstavek da je oseba zadolžena za davčno potrjevanje računov.

Obstajajo programi, ki omogočajo hkratni dostop do programov z istim uporabniškim imenom in geslom. Zato obvezno poskrbite, da ima vsak zaposleni svojo licenco za dostop do davčne blagajne. To je koristno tudi zaradi tega, da veste, kdo je kaj naredil. Če vas skrbi, da bodo zaposleni imeli pregled nad poslovanjem, pa to uredite z ustreznimi avtorizacijami. Saj to omogočajo vsi resni programi.

V kolikor vas zanima, kako urediti poslovanje z davčnimi blagajnami, nas pokličite. Ob dišeči kavi bomo vse razložili in našli ustrezno rešitev za vas.

(Vir slike: Pixabay)

Delite objavo, če menite da bo vsebina pomagala še drugim

Ali se vam je vsebina zdela koristna?

Naročite se na Convex Privilege Club, kjer vas že čakajo brezplačni nasveti in članki. Vpišite svoj e-mail in obljubimo, da se bomo vedno spomnili na vas koristnimi informacijami.

Soglašam z splošnimi pogoji in politiko zasebnosti


Morda vas zanimajo sorodne vsebine

Darila ob novem letu

Darila ob novem letu

Tukaj je veseli december, zato marsikdo razmišlja o darilih, ki jih bo dal svojim zaposlenim, njihovim družinskim članom, kupcem, poslovnim partnerjem...
Davčne spremembe v letu 2020

Davčne spremembe v letu 2020

O davčnih spremembah v letu 2020 se sicer že dlje časa govorilo, vendar smo dejansko objavo v Uradnem listu dočakali 05.11.2019. V Uradnem listu 66/19...