Odprli ste spletno trgovino in pripravljate se na prvo izstavitev računa. Seveda vas zanima, kako so povezane spletne trgovine in davčne blagajne.
Najprej je potrebno vedeti, da je v skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR) večina plačil na spletnih trgovinah definirano kot gotovinski promet. Torej račune izdane v spletnih trgovinah je potrebno davčno potrjevati. Pri tem veljajo enaka pravila kot pri gotovinskih blagajnah v fizičnih trgovinah. Račun je potrebno posredovati v potrditev na FURS, najkasneje ko je dobava blaga ali storitve opravljena. Pri tem je vseeno, ali je plačilo dejansko v gotovini, ali je plačano z kreditno ali debetno kartico.
Kot negotovinski promet šteje edino, če je plačilo izvedeno neposredno pri ponudniku plačilnih storitev na transakcijski račun. Torej to velja, v kolikor vaš kupec UPN nalog plača pri banki ali pošti (ne glede na to, da je tudi tam plačilo bilo izvedeno z gotovino ali plačilno kartico). Samo v takem primeru računa ni potrebno davčno potrjevati.
Plačila po povzetju
Plačila po povzetju so v Sloveniji najbolj pogosta oblika plačevanja v spletnih trgovinah. V tem primeru kupec plača kupnino poštarju pri prevzemu pošiljke na domu. Ker Pošta Slovenije nakaže kupnino v enem znesku na transakcijski račun dobavitelja, in kupec ob plačilu ne prejme izvoda UPN naloga, to šteje za gotovinski promet.
Plačila preko Paypala
Za račune plačane preko PayPal ni obvezno davčno potrjevanje podatkov o računu.
Iz ZDavPR izhaja, da v primeru plačila računa z nakazilom na transakcijski račun, odprt pri ponudniku plačilnih storitev, računa ni treba potrditi pri FURS. PayPal je ponudnik spletnih plačilnih storitev, ki izvaja storitve v Sloveniji neposredno, in za plačila računov preko PayPala tako velja enaka razlaga in uporaba ZDavPR kot za ostale izvajalce plačilnih storitev v Sloveniji.
Plačila preko Monete
Tako kot pri Paypalu ni potrebno davčno potrjevati računov, ker se šteje da je to plačilo preko ponudnika plačilnih storitev (Telekom, Debitel, A1).
Plačila preko Stripe, Mollie, Klarna, Sofort banking, SmartPayCard, Braintree in pod.
V kolikor izvajalec spletnih plačil glede sprejema plačila računov deluje kot zastopnik, ki v imenu in za račun upnika na podlagi pogodbe sklenjene med izvajalcem spletnih plačil in zavezancem, sprejema plačila kupcev, se šteje plačilo preko spleta kot gotovinsko plačilo. V teh primerih ne gre za direktno nakazilo na transakcijski račun, ampak omenjene platforme zbirno nakazujejo prilive na transakcijski račun dobavitelja. Zato je te račune potrebno davčno potrjevati.
FURS je 07.09.2020 dal obvestilo, da bo v mesecu novembru začela iztekati veljavnost digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov. V kolikor ste v dvomu, kdaj točno poteče omenjeno potrdilo, se obrnite na ponudnike davčne blagajne. Digitalna potrdila imajo veljavnost 5 let. V kolikor jih ne zamenjate, ne bo več možno davčno potrjevati računov. To vsekakor naredite pred potekom veljavnosti digitalnega potrdila. Več o tem preberite tukaj: |
Kot vidimo, je v večini primerov porebno račune davčno potrjevati. Glede na programsko opremo in možnosti, ki jih programi ponujajo, je mogoče najbolje, da vse račune izstavljene v spletni trgovini davčno potrjujete, ne glede na način plačila. S tem si tudi ne podrete avtomatizme v zvezi z izstavitvijo računov in posledično z številčenjem le-teh (FURS zahteva da se davčno potrejni računi posebej številčijo).
(Vir slike: Pixabay)